fbpx
Design Venture Day 2019
logotimantti1

Timantintekijät palaavat 2021!

Valjastamme Design Venturen oman version Leijonan luolasta sparraamaan sinun ideasi entistä timanttisemmaksi.

Timantintekijöissä louhitaan ideoita, puristaan ja tiivistään niiden konsepteja, lopuksi hiotaan niistä kimaltelevia timantteja.

Tule hiomaan timanttisinta ideaasi ulkopuolisen ammattilaisraadin kanssa.

Tapahtuma on 25.11.2021

Kilpailussa on sarjat yrityksille ja opiskelijoille.

Katso vuoden 2020 TIMANTINTEKIJÄT tapahtuman tallenne – https://youtu.be/PdwYZ6VD28Y

Vaihe 1. Louhinta: Lähetä idea TIMANTINTEKIJÖILLE


Toimita raadille esittelysi tuotteesta/palvelusta/ideasta –
Hakemuksen max. koko 3 sivua/slaidia.

 

Kohta 1 – “Tuotteen/palvelun/idean esittely”

“Esittele ideasi selkeästi ja tärkeimmät ominaispiirteet huomioiden. Ajattele tätä ns. hissipuheena. Hissipuhe, englanniksi “elevator pitch”, on 20-30 sekunnin vakuuttava esitys sinusta ja/tai tuotteestasi/palvelustasi. Sana “hissipuhe” tulee siitä, että se on suunnilleen se aika mikä sinulla on vakuuttaa viereinen henkilö hississä pohjakerroksesta ylimpään kerrokseen sinun bisneksestäsi tai tuotteistasi.

 

Kohta 2 – “Kevyt SWOT-analyysi projektista”

SWOT-analyysi on yksinkertainen ja moneen tilanteeseen sopiva työkalu, kun on tarpeen kartoittaa kokonaistilanne jostakin asiasta, esimerkiksi projektin kokonaiskuvasta, jostakin suunnitelmasta tai toiminnan jostakin osa-alueesta. Tämän tekeminen etukäteen auttaa myös siinä vaiheessa jos ideaa lähdetään viemään eteenpäin ja haetaan kenties joskus yrityksen aloittamiseen starttirahaa.

Neljään ruutuun listataan asiaan liittyvät vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat – voit käyttää vaikka ranskalaisia viivoja!”

 

 

 

 

 

 

Kohta 3 – “Liiketoiminnan alkupuraisu”

Tässä on kaksi kohtaa – A ja B.

A – Liiketoiminnan tavoitteet – “Millaisia konkreettisia tavoitteita asetat ideallesi nyt tai viiden vuoden päähän? Tavoitteet voivat koskea esim. liikevaihtoa, henkilöstömäärää, kannattavuutta, kestävää kehitystä, yrityksen asemaa markkinoilla tai asiakasmääriä. Tyyli on vapaa tavoitteiden kirjaamiseen, mutta yritä tarkastella projektiasi varsinkin kestävän kehityksen kannalta.”

B – Alustava budjettihahmotelma – “Mistä raha tulee ja mihin kaikkeen sitä menee? Meneekö asian valmistamiseen satasia vai tuhansia, onko myyntihinta satasia vai tuhansia? Valmistuskustannuksia (raaka-aineet, työt, rahti, jne.), kiinteitä kuluja (websivut, kassajärjestelmän ylläpito, vuokrat työtiloista tai liikkeistä, jne.). Minkälaisia rahoitusoptioita sinulla voisi olla? Tyyli on hahmotelmalle vapaa, mutta tarkastele projektiasi realistisesti.”

 

 

Voit käyttää hakemuksessasi kuvia ja muita visuaalisia apuja.
Palauta hakemuksesi PDF-tiedostona.
Osallistua voit yksin, parin kanssa tai pienryhmässä (max 4 jäsentä)
materiaali tulee toimittaa maanantai 8.11.2021 klo 23:59 mennessä designventure@lab.fi osoitteeseen. Esikarsinnan tulokset ilmoitetaan henkilökohtaisesti 15.11.2021.
HUOM! Isokokoiset tiedostot pilvipalvelun kautta.
Esiraati valitsee 5 kehityskelpoisinta tuote- tai palveluideaa, jotka pääsevät puristusvaiheeseen!

Vaihe 2. Puristus ja hionta: Esittele raakatimanttisi asiantuntijaraadin edessä


# Esitykset ammattilaisraadille osana Design Venture Day tapahtumaa 25.11.2021.
# Esityksen kesto noin 3 min
# Raadin kysymyksille ja kommenteille varattu 5 min

Vaihe 3. Onnittelut! Raati valitsivat timanttisi vuoden 2021 TIMANTINTEKIJÄKSI


# Voittavalle TIMANTINTEKIJÄLLE palkintona Apple iPad Pro 2021 (1kpl)
Kysymyksiä tai palautetta? Ota meihin suoraan yhteyttä designventure at lab.fi