Muotoilu edistää liiketoimintaa
Kolme näkökulmaa miten muotoilu edistää liiketoimintaa.
Tomas Nordström, Made in Finland Shop: Muotoilu verkkokaupassa
Verkkokaupan muotoilu ei ole vain ulkoasua: värejä ja fontteja vaan verkkokaupassa pitää muotoilla koko asiakaskokemus. Kuinka nopeasti sivut toimivat, miltä sivut näyttävät ja miten helppo niitä on käyttää. Miten siis muotoillaan myyvä ja loistavan asiakaskokemuksen omaava verkkokauppa?
Pasi Rantanen, Tricton Oy: Muotoilu tapahtuma-markkinoinnin työkalupakissa
Trictonin tarina siitä, miten suunnittelun käyttö väärissä paikoissa sai heidät tilanteeseen, jossa haluavat muuttaa maailmaa omalla tavallaan.
Keny Muesa & Heikki Jokela, Teknoware Oy: Kesäharjoittelijasta menestyvän yrityksen muotoilijaksi
Suomen Muotoilusäätiön kesäharjoittelun jälkeen Keny Muesan tie vei Teknowaren uustuotekehitysosastolle muotoilemaan nykyaikaisia ajoneuvovaloja. Nykyään hänen suunnittelemia tuotteita tarjotaan julkisen liikenteen ajoneuvoprojekteihin ympäri maailmaa.
Anu Akkanen ja Ari Känkänen, LAMK Muotoiluinstituutti: Yritysyhteistyö
Monipuolinen yritysyhteistyö on oleellinen osa Muotoiluinstituutin toimintaa, ja sitä toteutetaan eri muodoissa osana opetusta. Projekteissa hankitut työelämätaidot ja kontaktit ovat merkittävässä roolissa opiskelijoiden työllistymisessä.